ראש השנה תשפ"ב

ימים
שעות
דקות
שניות

97246664766+

לתרומות

5148*

שליחת בקשות לציון

ראש השנה תשפ"ב

ימים
שעות
דקות
שניות
נושאים קשורים

ליקוטי הלכות לפרשת השבוע פרשת יתרו

אהל ציונו של רבי נתן מברסלב
נשמח אם תשתפו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

דברי חיזוק ועידוד נפלאים מתוך הספר ליקוטי הלכות לפרשת השבוע פרשת יתרו מרבי נתן תלמידו המובהק של רבי נחמן מברסלב זיע"א

ליקוטי הלכות לפרשת השבוע פרשת יתרו חלק אורח חיים הלכות שבת סימן ו' הלכה ה'

זכור את יום השבת לקדשו. ועל כן בחינת שבת הוא עצה גדולה כנגד כל ההתנגדות והבלבולים שיש לאדם הן מעצמו הן מאחרים. כי בכל התאוות והבלבולים והמחשבות רעות החולפין ועוברין עליו. צריך לזכור בשבת שהוא בבחינת ביטול את התכלית.

כמו שכתוב "זכור את יום השבת" זכרהו מאחד בשבת. כי שבת הוא בחינת שב ואל תעשה בחינת שביתה וביטול שהוא עצה גדולה. שבכל מה שחולף ועובר עליו. יבטל עצמו איזה שעה ויזכור את עצמו בהתכלית.

כל אדם יכול לבטל את עצמו אל התכלית ולהיכלל באור האין סוף יתברך

כי כל אדם שבעולם יכול לבטל את עצמו ולזכור בהתכלית שהוא להיכלל באור האין סוף יתברך. ואי אפשר לבאר זאת בכתב. כי הוא לכל חד כפום מה דמשער בליביה. אבל על כל פנים כל ישראל מאמינים שזה עיקר תכליתם ותקוותם לנצח.

וכל אחד כפי מה שהוא בכל מה שעובר עליו יכול לבטל עצמו בתוך כל הבלבולים והטרדות. שזהו בחינת שבת. שהוא בחינת שביתה וביטול. ועל ידי זה יתבטלו כל המחשבות הטורדות וכל החכמות של הבל ושקר. ויזכה לעשות כל עסקיו בשביל התכלית בבחינת המוח ניזון תחילה שיהיה אכילתו וכל עסקיו בשביל התכלית שהוא המוח והחכמה האמיתי. לא שיהיה ח"ו כל חכמתו ותחבולותיו בשביל העולם הזה והגוף שהוא בחינת עשו בחינת הגוף ניזון תחילה. כי בחינת שבת מבטל בחינת אחיזת עשו וכנ"ל.

וזה בחינת מה שכתוב בהמעשה של הבנים שנחלפו (ספורי מעשיות י"א) בסוף, שכשרודפין אותו שרוצה לכנוס אל הגן (שמרמז על הגן עדן) יעמוד עצמו אצל שבת דהיינו כנ"ל והבן.

כי באמת ישראל בכלל הם בבחינת קדושת שבת כמו שכתוב בברכת המבדיל בין ישראל לעמים בין יום השביעי לששת ימי המעשה, כי ישראל ממשיכין קדושת שבת לששת ימי החול. ועל כן כל אכילת ישראל קדוש. כי ישראל אינם אוכלים שום מאכל מיד. רק צריכין להמתין הרבה קודם שאוכלין ועל ידי זה הם ממשיכין עליהם בכל אכילתם בחינת קדושת שבת שהוא בחינת המוח ניזון תחלה.

כי איש ישראל כשעומד בבוקר ולבו חלש ורוצה לאכול. אבל אינו אוכל מיד כי צריך להמתין עד שיטול ידיו ויברך ויתפלל. והכשרים והיראים ממתינים יותר כי לומדים גם אחר התפילה קודם שאוכלים וכשרוצה לאכול אינו אוכל מיד כי אם על ידי כמה מצוות שעושין מקודם שמקדשין המאכל כגון בשר צריך שחיטה וניקור ומליחה והדחה. וכן לחם צריכין ליקח חלה מקודם וכנ"ל. ואחר כך כשרוצה לאכול צריך ליטול ידיו ולברך.

נמצא שכל אכילת ישראל הוא על ידי המתנה הרבה. כי על ידי כל זה שממתינין הרבה קודם אכילתן כנ"ל על ידי זה ממשיכין על עצמן קדושת שבת שהוא שביתה וביטול ומכניעין בחינת עשו שהוא בחינת הלעיטני נא שחוטף המאכל מיד.

אבל מחמת טירדת העולם הזה ותאוותיו. יוכל להיות שגם איש הישראלי ישכח חס ושלום בשעת האכילה וכיוצא את התכלית. על כן צריכין ליזהר לזכור בכל פעם את השבת. דהיינו שבתוך תוקף הטירדא של העולם הזה או כשבא לאכול וכיוצא יבטל את עצמו איזה שעה שזהו בחינת שבת. אז יזכה שהמוח ניזון תחלה ויהיו נכנעים כל ההתנגדות השונאים והבלבולים.

וכל זה זוכין על ידי נדר שעל ידי זה זוכין לאמונת חכמים ושעל ידי זה זוכין לעונג שבת ואז נשלם תיקון אמונת חכמים בשלימות כי עיקר שלימות תיקון אמונת חכמים הוא על ידי שבת כנ"ל. כי הא בהא תליא. על ידי אמונת חכמים זוכין לשבת שהוא בחינת המוח ניזון תחילה. שיהיה כל מחשבותיו ותחבולותיו ועסקיו בשביל התכלית וכנ"ל. ואז נכנעין השונאים ואז זוכה לאמונת חכמים בשלימות וכנ"ל.

ציונו של רבי נתן בברסלב
ליקוטי הלכות לפרשת השבוע פרשת יתרו | ציונו של רבי נתן בברסלב
ליקוטי הלכות לפרשת השבוע פרשת בשלח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נושאים קשורים

פוסטים נבחרים

error: אופס ... התוכן מוגן בזכויות יוצרים !!!